• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69443
+
-

نمایشگاه عکس  «خواهر و خورشید»

نمایشگاه عکس «خواهر و خورشید» با حضور آیت‌الله علوی بروجردی در نگارستان اشراق قم آغاز به کار کرد. به گزارش مهر، نمایشگاه عکس «خواهر و خورشید» مجموعه‌ای از عکس‌های امیر حسامی‌نژاد از آستان قدس رضوی و حرم مطهر حضرت معصومه(س) در نگارستان اشراق واقع در خیابان صفائیه قم در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت. 

آیت الله «سید محمدجواد علوی بروجردی» تولیت مسجد اعظم و از استادان حوزه علمیه قم در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: عکس‌های زیبا و هنرمندانه‌ای در این نمایشگاه به چشم می‌خورد، به گونه‌ای که انسان خود را در این اماکن مذهبی حس می‌کند. 

«امیر حسامی‌نژاد» عکاس قمی نیز اظهار کرد: در طول ۲۰ سال کار حرفه‌ای در حوزه عکاسی، آن ساعات و لحظه‌هایی که افتخار حضور در اعتاب مقدس عراق، ایران، سوریه و همچنین سرزمین وحی داشته‌ام، برایم از هر افتخاری بالاتر بوده است. وی گفت: عکاسی از مراحل ساخت ضریح مطهر سیدالشهدا(ع) و انتقال آن به کربلای معلی و همچنین مراحل نصب ضریح مطهر در حرم امام حسین(ع) و نیز نصب ضریح مطهر امامین عسکریین(ع) از جمله توفیقات فراموش نشدنی سال‌های فعالیت عکاسی من بوده است. 

این عکاس قمی عنوان کرد: در سال‌های اخیر نیز با همکاری آستان قدس رضوی و آستان حضرت معصومه(س) توانستم تصاویری از این حرم‌های مطهر در معرض دید علاقه‌مندان بگذارم. حسامی‌نژاد افزود: در ثبت عکس‌هایی که در این نمایشگاه به تصویر کشیده شده بیش از آن‌که به جنبه هنری آن متمرکز شده باشم، نگاه به آرایه‌های معماری و حضور زائران در فضای معنوی حرم‌های مطهر رضوی و آستان حضرت معصومه(س) بیش از همه مورد توجه بوده است تا زیبایی‌های برخاسته از هنرهای تجسمی که هنرمندان ایرانی در آن زبانزد هستند نمایش دهم. 

نمایشگاه عکس «خواهر و خورشید» از روز شنبه ۵ مرداد تا روز دوشنبه ۱۴ مرداد صبح‌ها ساعت ۹ تا ۱۳ و عصرها ۱۷ تا ۲۰ در نگارستان اشراق قم واقع در خیابان صفائیه میزبان علاقه‌مندان عرصه عکاسی است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید